tirsdag 10. september 2013

MuskelMusli på 1-2-3

Vanligvis lager jeg muslyblanding i ovnen. Det tar jo litt tid og så må man jo passe på og vende på blandingen så den ikke blir svidd. Og det er ikke alltid man har tid til for tiden!
Så ta tok jeg i bruk stekepannen. (Teflonpannen)



Ca.mål:
1ss. rapsolje
1ss. honning
en klype havsalt
La smelte i pannen.
2 ss. havregryn - 1 ss. kokos - 1ss. solsikkekjerner - 1ss. gresskarkjerner - 1ss. linfrø - 
1ss. sesamfrø - 1 håndfull peanøtter.
Bland alt sammen med oljen og honningen i stekepannen. la det "steke" i 2-3 minutter, og rør ofte så det ikke blir svidd.
avkjøl i pannen - og ta det over i en luftett boks eller et glass.
-Holder til ca tre porsjoner- 


Mmmm - kjempegodt med vaniljekesam :)

2 kommentarer:

  1. Hei Karen.

    Dette var et supert tips. Høres virkelig deilig ut. Her skjer det ikke stort siden jeg plutselig ble fastboende i sengen, men det går vel over sånn etterhvert. Må ta tiden til hjelp. Håper du har deilig høstvær og koser deg sammen med barna.

    Ha en deilig helg.
    Klemmer Eline.

    SvarSlett
  2. Takk for tips, Karen. Jeg pleier å lage i ovnen og det er jo så lett at det svir seg litt.. Så panne skal prøves! Ha en fin dag!
    Klem♥

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad for en hilsen! Takk for besøk :)