fredag 5. juli 2013

TuttiFruttiMuffin

Eller TuttiMuffiMuffin som "Lille Engelen" sier. De er iallfall kjempegod, kjempeenkel og en stor favoritt her i heimen!
En halvtime kokkelering, og så kan de nytes i hagen mellom slagene av plikter og lek!
 Mmmmmmmm!

...Og oppskriften skal du selvfølgelig få...

Ca. 12 stk. stekes ved 225 grader, i 12-15 min. Eller til de er gylne.
6 dl. hvetemel
4 ts. bakepulver
4 ts. vaniljesukker
2 dl. sukker
200 g. smør
2 egg
2 dl. melk

Smelt smøret.
Bland alt det tørre og tilsett smøret.
Bland egg og melk og rør det inn til det blir jevnt.
Vend så inn tuttifrutti kakestrø i ønsket mengde, fyll i former, stek og nyt!

Fugerer også fint med blåbær, kakaopulver eller sjokoladebiter.


3 kommentarer:

  1. så deilig ut
    og for en skjønn jente du har :)

    fin søndag til deg!

    beste hilsener fra
    Åpent^hus

    SvarSlett
  2. Hei Karen, takk for innlegg på bloggen min. Tenkte det var lurt å ta bodene med en gang vi flyttet inn, om ikke hadde de nok blitt nedprioritert en god stund.

    Nå fikk jeg lyst på muffins ;-)

    Ha en riktig fin sommerdag videre.

    Hilsen, Fru S

    SvarSlett
  3. Åj, nam! Også eg som leita etter tutti fruttien oppå muffinsen. Den var INNI ja:)

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad for en hilsen! Takk for besøk :)