mandag 17. oktober 2011

Knekkebrød

Stekes på 175 grader, varmluft.

1 dl. grovmel.
1 dl. havregryn.
1 dl. hvetekli.
1 dl. havrekli.
1 dl. linfrø.
1 dl. sesamfrø.
1 dl. gresskarkjerner
1 dl. solsikkefrø.
1/2 ts. salt.
ca. 4-5 dl. vann (se det ann når du sper)


Bland sammen alt det tørre, og spe med vann mens du rører. (røren skal være lett å jobbe med)
Fordel på to bakebrett, (med bakeppir), bruk slikkepott å jobb den jevnt utover hele brettet.
Merk opp passelige ruter med et pizzahjul, og strø en klype eller to med havsalt over det hele...

Stek et brett helt øverst i ovnen og et helt nederst, i 20 min.
Så bytter brettene plass, og da snur du også brettet rundt slik at siden som var ut, nå vender inn. La de stå i nye 20 min.

Avkjøl på rist og oppbevar i blikkboks...
Smaker supergodt med smør og brunost!

2 kommentarer:

  1. Nam!! no fekk eg lyst å lage knekkebrød igjen også :o) har hatt ein lang pause på knekkebrød fronten, men dette såg jammen så godt ut, at eg trur eg må prøve meg på igjen :o)

    SvarSlett
  2. Hjemmebakte knekkebrød er kjempegodt :)
    Baker en del av det selv...

    Ønsker deg en fin dag :)

    Klem fra meg

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad for en hilsen! Takk for besøk :)