tirsdag 22. november 2011

Arvestykker og smørkringler

I dag har jeg laget smørkringler! Og jeg sier bare; FOR et arbeid å rulle ut alle de tynne pølsene av den smuldrette deigen, og brette dem til små kringler!!!
Var det verdt det? Tja. De var jo gode til te'en, men jeg baker de nok ikke igjen med det første...

(minner igjen om at mørketidbilder = gule bilder)





Dekketøyet er arv, og det bare rester som er igjen etter at de har levd et langt og festlig liv.
En asjett, tre tefat, en sukkerkopp og en fløtemugge. De to sistnevnte ser du i vinduskarmen på det øverste bildet.
Synes de er så fine, med mønster i gull og rødt, og tydelige spor av å ha blitt brukt, så disse bruker jeg daglig til kveldsmaten, baksten eller til å legge teklypen på :)

4 kommentarer:

  1. Søte fat og flott bakst :o)
    Kjekt å prøve noko nytt!
    Ha ein flott veke!

    SvarSlett
  2. hei:)vil bare si fra om at jeg har byttet bloggnavn -og adresse, sånn at vis du vil gå inn på bloggen min nå så er det 'rubbel&bit-home' i stedet for 'det søte landliv'.. Litt enklere sånn siden buikken min har samme navn. Ha en fin dag! klem Lillian

    SvarSlett
  3. Så koselig! De så veldig gode ut, selv om det var mye arbeid! (Og dersom du stiller hvitbalansen på kameraet, slipper du at bildene blir gule. Vet ikke hvilket kamera du har, men det er som regel ganske lett. Ca. Meny - White Balance - *ønsket setting* - OK. Settingene er ganske selvforklarende; lysrør, sollys, overskyet, glødelampe, etc.)

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad for en hilsen! Takk for besøk :)